• English
  • Magyar

Balogh Beáta

Hamarabb lett marketinges, mint, hogy tanulta volna. Első munkahelyén a szülővárosában, Hódmezővásárhelyen, egy nagyobb műszaki hálózat marketingasszisztense volt, emellett kezdte a szakmát tanulni főiskolán másoddiplomásként. Amikor felmondott a felettese, kiharcolta magának, hogy átvehesse a feladatait. Ekkor volt 25 éves. A világválság, bércsökkentések és létszámleépítések kellős közepén kapott próbaidőben sikerült bebizonyítania, hogy érdemes a posztra.

A családi gyökereket illetően úgy tűnik, nem voltak minták, Bea egyszerűen eladásra született. A jó kereskedői érzék, avagy a sales-es véna, ahogy ő fogalmaz, már gyerekkorában megvolt: egyedül nekik volt nyomtatójuk, így találta meg azt a „piaci rést” szülei legnagyobb elképedésére, hogy az otthon készített rajzait kinyomtatva és sokszorosítva árusítani kezdte az iskolában.

Ugyan a reáltárgyak érdekelték, a továbbtanuláskor először mégis bölcsész irányt választott. Szerinte a marketing az a terület, amely kellőképpen kreatív, és ahol egyaránt hasznosítani tudja a bölcsész tudását és a számok szeretetét, tehát együtt van mindaz, amit szeret. Ez az útja.

Amikor a szülőváros már szűknek bizonyult, Veszprémben kezdett el dolgozni, majd Budapestre költözött, ahol egy reklámügynökségnél folytatta. Itt elérkezett az idő, hogy a reggel 9-től délután 5-ig tartó ritmust szabadúszásra cserélje, magasabb fordulatszámra kapcsolva a régóta párhuzamosan működő egyéni vállalkozását, amely többek között weboldal optimalizálással, Google AdWords és Facebook kampányokkal foglalkozott.

Amint megszületett a döntés – azaz tisztázta magában, hogy a céljai eléréséért minden nap lépéseket kell tennie – néhány hónap alatt meg is teremtette annak lehetőségét, hogy megrendelői legyenek, akik javarészt havi díjas szolgáltatásokat kértek. Emellett sikerült megállapodnia egy nagy ügynökséggel, ahol alvállalkozóként komoly szakmai kihívásokat kap.

Azóta bő egy év telt el.

Ezalatt jelentkezett a Dobbantóra, hogy a vállalkozása fejlesztése mellett a szabadidő megteremtéséről is tanuljon. Már a képzés eredménye, hogy tovább fejlődött a cége, a BB Creates, lett két munkatársa, valamint, hogy Beának végre van szabadideje, azaz néha utazhat és visszatérhetett a festéshez, ami fontos számára.

A másik izgalmas eredmény, hogy a tavalyi diák idén ismét lelkesen várja a Dobbantót, ahol immár előadóként vesz részt, a marketing modulban.

Kedves Jelentkezők, hamarosan tehát személyesen is találkozhattok vele, és ostromolhatjátok a szakmai kérdéseitekkel.