• English
  • Magyar

Szinopszis

A képzés célja

A résztvevők megismerkedjenek a ma használatos informatika rendszerek alapjaival, képesek legyenek eligazodni a digitális világban, ezt már nem csak szemlélni, hanem a saját vállalkozásuk érdekében hatékonyan alkalmazni is tudják. A technológia segítségével növelik a hatékonyságot, költséget és bevételt optimalizálnak, átlátható működést érnek el, és ezáltal javítják a versenyképességüket.

A résztvevők olyan általános szemléletmódot kapnak, amellyel a rendszerek tervezői és fejlesztői rendelkeznek, így egy új, eddig nem ismert IT rendszerben el fognak tudni igazodni. Az IT rendszerek fejlesztőivel és az eszközök eladóival szót tudnak érteni.

A résztvevők megtanulják a saját vállalkozásuk weblapjának elkészítését, annak karbantartását.

A résztvevők rengeteg hárombetűs rövidítésről rántják le a leplet.

 

A képzés ideje

A foglalkozást kétszer fél napban tartjuk meg. Az első alkalom végén személyre szabott házi feladatot kapnak a résztvevők, melyeket a második napon együtt beszélnek meg a trénerrel.

 

Témakörök

A képzést egy ismerkedés és igényfelmérés előz meg, melyen megbeszéljük, hogy a résztvevőket a következő témakörök milyen mélységben érintik, és közös megegyezés alapján tárgyaljuk az egyes pontokat részletesebben vagy csak érintőlegesen.

Alább összefoglaltuk a leglényegesebb témaköröket (I = Induló, N = Növekedésben lévő vállalkozásoknak):

A jövő vállalkozása

●       Eltűnőben és kialakulófélben lévő munkakörök
●       A jövő tőkéje

Informatikai fogalmak

●       Felhő (cloud), fog-, edge-computing, VPS, szerver hotel
●       Agilis és Lean munkamódszer
●       Távoli elérés
●       Hype curve
●       Freeware, Shareware, Freemium, open source, és mi az ingyenes ára
●       Creative commons (CC)
●       Digitális aláírás vs elektronikus aláírás
●       API
●       És még sokan mások

Hardverek

●       Irodai hardver eszközök
●       IoT

Milyen területekre terjeszthető ki a digitalizáció

●       Ügyvitel, Papírmentes iroda

○       NAV, Ügyfélkapu
○       Számlázás
○       Dokumentáció (DMS) [növekvő]
○       Termékkövetés
○       Feladatkezelők (BPM)
○       Kollaborációs eszközök
○       Okostelefonok a napi munkában
○       Partnerkezelés (CRM)
○       Tartalomkezelő rendszerek (CMS) [növekvő]
○       Kommunikációs eszközök
○       Bankkártyás fizetés
○       Blockchain és a kriptopénzek [növekvő]
○       Excel, Word, PowerPoint, Outlook, Publisher, OneNote, Access

●       Marketing

○       Közösségi média
○       Felhő alapú alkalmazások beépítése, az API-k [növekvő]
○       Saját honlap
○       Hírlevél
○        Törzsvásárlói kártya [növekvő]

●       Menedzsment

○       Vállalatirányítási rendszerek (ERP) [növekvő]
○       Ösztönző és ellenőrző rendszerek [növekvő]
○       Üzleti tervezés [induló]
○       Projekt tervezés
○       Publikus adatbázisok az üzletélénkítés szolgálatában
○       Saját adatbázisok
○       Big Data, Smart Data, Good Data
○       Mesterséges intelligencia [növekvő]

●       Biztonság

○       Támadás típusok
○       Kártékony programok
○       Védekezés

Megfontolandó döntések a beruházás előtt

●       Felhő vagy nem felhő
●       Integráltság
●       SW beszállítók
●       Virtualizáció
●       Távmunka
●       Információforrások